Handelsbetingelser

Vi spiller med åbne kort

Nedenstående er de handelsbetingelser, som er gældende når vi arbejder sammen. Så er banen kridtet op og i ved hvad i kan forvente af Greatly.

1. Generelt

1. Nedenstående almindelige salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for alle tilbud, ordrebekræftelser, salg og leverancer foretaget af Greatly ApS, CVR-nummer 40144307 (i det følgende benævnt Greatly).

2. Betingelserne udgør sammen med tilbud, databehandleraftale, ordrebekræftelse og andre skriftlige aftaler afgivet af Greatly, det samlede aftalegrundlag om Greatlys salg og levering af serviceydelser og produkter til Køber.

3. Ændringer og tillæg til aftalegrundlaget er kun gældende hvis Greatly og Køber har aftalt dem skriftligt.

2. Tilbud

1. Tilbud er gældende 14 dage efter den dato, tilbuddet er dateret eller afgivet,

medmindre andet fremgår af tilbuddet.

2. Kun skriftlige tilbud og aftaler/referater er bindende.

3. Et køb er endeligt, når Køberen skriftligt har accepteret tilbuddet eller sendt en godkendelse via e-mail, hvor det tydeligt fremgår at aftalen er godkendt. Herefter kan aftalen ikke annulleres, ændres eller udsættes af Køberen uden skriftlig accept fra Greatly, og da kun mod betaling af påløbne omkostninger.

4. Såfremt Køber er af den opfattelse, at oplysningerne i en modtagen ordrebekræftelse eller vilkårene i nærværende salgs- og leveringsbetingelser er i strid med den indgåede aftale, skal Køber straks skriftligt reklamere herover.

3. Priser

1. Alle priser er ekskl. moms.

2. Betalingsfrist er 6 dage netto.

Ved for sen betaling debiterer Greatly 2% per påbegyndt måned i renter.
Ved manglende betaling trods påkrav herom er Greatly berettiget til uden varsel at fratage Køber brugsretten til det leverede produkt.

3. Medmindre andet er aftalt, betales leverancen over 2 rater. 33,33% (1/3) af aftalens pris betales af Køber ved accept af aftalen. De resterende 66,67% (2/3) betales af Køber ved endelig leverance. Ved større projekter kan der blive oprettet løbende milestones. Dette vil klart og tydeligt stå i tilbuddet inden accept.

4. Udgifter til køb af softwarelicenser eller andet som er nødvendigt i direkte forbindelse med udførelse af serviceydelsen, refunderes af kunden til kostpris.

4. Fortrolighed

1. Alle medarbejdere i Greatly er kontraktligt underlagt tavshedspligt, således at ikke offentlige tilgængelige oplysninger, afgivet i forbindelse med Købers projekt, ikke videreformidles til udenforstående tredjeparter uden skriftlig accept fra Køber.

Samarbejdet forpligter ligeledes Køber til, at ikke offentlige tilgængelige oplysninger om Greatly, som Køber måtte komme i besiddelse af, ikke videreformidles til udenforstående tredjeparter uden skriftlig accept fra Greatly.

5. Leveringstid og levering

1. Endelig leverance af Købers produkt sker ved én af følgende hændelser:
– 14 dage efter produktet er lagt live
– 60 dage uden Købers reaktion på Greatlys henvendelser

2. Såfremt der ikke er aftalt en leveringstid, finder levering sted når Greatlys arbejde er færdigt.

3. Leveringsdato er kun gældende, i det omfang Køber lever op til aftalte leverancer og at Køber er tilgængelig til besvarelse af afklaringer. Såfremt en forsinkelse skyldes Købers manglende leverance eller tilgængelighed, vil Greatly informere om en ny leveringsdato efter Købers leverance er leveret eller besvarelse af afklaring. Det bemærkes, at der må forventes at en leveringsdato forsinkes mere end dobbelt af forsinkelsen for Købers leverance eller besvarelse af afklaring.

4. Overskrides den aftalte leveringsdato med mere end 120 dage har Køber mulighed for at annullere den del af aftalen, som er berørt af forsinkelsen. Dette gælder ikke såfremt det er hindringer der kan henføres til Købers forhold og Greatly har gjort Køber opmærksom på det.

5. Efter endelig leverance af produktet, har Greatly ikke længere ansvaret for vedligeholdelse af det leverede produkt, medmindre andet er aftalt.

6. Efter endelig leverance af produktet er Greatly ikke ansvarlig for at udbedre fejl eller mangler som del af den oprindelige leverance. Software og hjemmesider kræver vedligeholdelse og funktioner kan påvirkes af tredjeparts opdateringer eller ændringer.

7. Køber har 14 dage efter produktet er lagt live til at reklamere over fejl, afvigelser eller mangler. Herefter betragtes produktet som endelig leveret.

8. Ved udbedring af større fejl, afvigelser eller mangler, som Greatly ikke med rimelighed er skyld i eller kunne have undgået, vil Kunden blive faktureret efter aftalt timepris.

9. Såfremt Køber med rimelighed kunne gøre Greatly opmærksom på en fejl, mangel eller afvigelse i god tid inden en leverance, og Køber ikke har gjort dette, og har den manglende handling betydning for omfanget af udbedringen, vil Kunden blive faktureret efter aftalt timepris.

6. Ejendomsret

1. Når hele aftalen eller tilbuddet er betalt, overgår alle rettigheder over slutproduktet til Køber, medmindre andet er aftalt.

2. Køber kan til enhver tid få udleveret data, kode og materiale som køber har rettigheder til og som Greatly ligger inde med, ved skriftlig henvendelse til Greatly. Der kan gå op til 30 dage før udlevering, da data, kode og materiale skal overdrages på fornuftig og forsvarlig vis. Greatly er ikke forpligtet til at beholde data, kode og materiale efter endelig leverance.

3. Køber garanterer at al tekst, grafik, billeder, design, varemærker eller andet indhold overdraget til Greatly til brug i produktet, er ejet af Køber, eller at Køber har tilladelse fra rette ejer til at anvende det.

4. Greatly har ret til at genbruge generelle dele af kode og materiale lavet i forbindelse med serviceydelsen internt eller til andre kundeprojekter. Greatly har som udgangspunkt ikke ret til at kopiere større funktionalitet til et direkte konkurrerende produkt eller service.

7. Support

1. Support foregår via e-mail og besvares så vidt muligt inden for 24 timer udenfor ferieperioder. Support via e-mail vil være uden beregning, dog ved større ændringer og opgaver vil der blive aftalt en pris inden opstart. Ved support menes der almindelig hjælp og vejledning, hvis der er tvivl eller problemer med allerede færdiggjorte opgaver/produkter.

8. Force Majeure

1. Medmindre Greatly har kunnet undgå en følge eller have afværget den, hæfter Greatly ikke for hel eller delvis forsinkelse eller manglende opfyldelse af aftalen som følge af force majeure, herunder krig, oprør, strejke, lockout, blokade, beslaglæggelse, 3. part software og program komplikationer, brand, tyveri, usædvanlige naturforhold, pandemi/epidemi eller lignende.

9. Ansvar

1. Greatly sørger, at leverancen udføres i overensstemmelse med god IT-skik, herunder ved at anvende velafprøvede designmetoder, kvalitetsstandarder, programmeringssprog og programudviklingsværktøjer. Greatly sørger desuden for, at leverancen i øvrigt udføres i overensstemmelse med det aftalte. Herudover garanterer Greatly, at leverancen er udført efter bedste evne for at opfylde Købers behov inden for budget og tidsramme, som Greatly har forstået det og beskrevet i tilbuddet.

2. Greatly påtager sig ikke ansvar for fejl eller mangler, der er opstået på grund af forkert eller mangelfuld betjening, hændelige begivenheder, ændringer i tredjeparters software/plugins og API’er eller andre lignende forhold.

3. Greatly er ikke ansvarlig for tab af fortjeneste, tab af produktion, mistet omsætning, forventede besparelser, tab eller forurening af data samt indirekte tab eller følgeskader.

4. Greatly har desuden ikke produktansvar udenfor reglerne i produktansvarsloven.

5. Greatly er ikke ansvarlig for nedbrud eller påvirkning af oplysninger på hjemmesiden som følge af force majeure begivenheder se pkt. 8.

6. Greatly er ikke ansvarlig for, at det leverede produkt opfylder lovgivning eller standarder, medmindre andet er aftalt.

7. Greatlys samlede totale ansvar overfor Køber er begrænset til et beløb svarende til kontraktens samlede pålydende.

10. Gældende lov og værneting

1. Aftalen er i alle henseender underlagt dansk ret og lov.

2. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med arbejdet mellem Køber og Greatly, skal afgøres ved retten i Odense – Adresse: Albanigade 28, 5000 Odense.
Skal vi tage en uforpligtende snak
om din opgave?
Åbningstider
Mandag til torsdag – 09.00 til 17.00
Fredag – 09.00 til 14.00
Greatly støtter med stolthed:
© Copyright 2019 – 2024 Greatly ApS Cookie & PrivatlivspolitikHandelsbetingelserGreatly